Tuesday, June 26, 2007

Ambassaden

Tjena!
Nu har jag alltså varit på The Embassy of The United States of America.
Vi hade bokat tid kl 10.00 (men jag undrar varför man egentligen har bokat en tid...) men som tur var så kom jag och pappa dit 9.30 och fick då stå i kö för att ens få komma in i ca 1 ½ timme. De släppte bara in en i taget och på varje person skulle de kolla alla papper och så skulle man gå igenom säkerhetskontroller och så PLUS att de var hur sega som helst.
När jag äntligen fick komma in (pappa fick inte följa med) så skulle jag lämna papper till en gubbe och sedan fick jag sätta mig ner och vänta...
Satt där i 1 ½ timme till innan de ropade upp mitt namn; Anna Maria Bristrand, please go to window F. Haha det var rätt kul att höra när de uttalade vissa namn, det lät väldigt konstigt.
Det enda jag fick göra var att ta massa fingeravtryck och sen babblade gubben på om hur jag ska göra när jag får mitt visum grej som inte Apect fått än. Han pratade förstås på engelska men jag fattade nästan allt, kanske inte varenda ord men jag fattade ju vad han menade.
Så efter TRE TIMMAR kom jag ut där pappa och massa andra föräldrar stod och väntade. Phuu, det där tänker jag aldrig göra om igen - om jag inte måste.

Juste, medans pappsen väntade på mig så snackade han med en mamma till en dotter som också ska till usa och hon hade inte heller fått sin familj än så det känns oerhört lättande att höra. Jag är absolut inte den enda då - men jag ska fasiken få min familj snart annars....

Nåja, det börjar kännas att det är nära nu. Är inte speciellt orolig för något men det kommer väl sen. Vi får se... bara jag får min familj snart så blir jag glad. Vill liksom kunna höra av mig till dem några gånger innan jag sticker.

Ciao!

3 comments:

Anonymous said...

Gud vad kul att åka till USA och gå på High School! Har också funderat på det men ska nog åka och vara Au Pair i stället..
Hur gammal är du? =)
Hoppas att du får det jättebra iallafall, Kram <3

Anonymous said...

Precis som vi läste i en resedagbok, en tjej som hade gått dit och fick vänta i flera timmar och så var intevjun bara i några minuter. Asså, att dem inte fixar så man behöver vänta så länge... kan de inte göra ett nytt system eller nått...!?

Anonymous said...

ska åka med speak och har inte heller fått min placering än :/