Sunday, June 10, 2007

Sommarlov

Yes, nu har jag sommarlov. Avslutningen ägde rum i fredags, blev nöjd med mina 5 MVG och resten VG, inga G alls.

Tisdagen den 26 juni är det dags för ett besök på Amerikanska Ambassaden för en kort (då menar jag kort) intervju. Det blir dock lång väntan innan jag får gå in samt att jag inte får ta med mig någon som helst form av elektronik, väskor med mera. Allt är på engelska och det är bra övning inför det hela året jag ska tillbringa i USA.


Nåväl, brevlådan och samtalslistorna är fortfarande tomma på brev och samtal från Aspect angående min värdfamilj.
Det är nog skolan som strular, de får ju inga extra pengar för att ha mig där. Då är det inte så konstigt, allt verkar bara handla om pengar nu för tiden.


Snart åker jag, någon gång i Augusti. När jag får veta exakt datum ska jag börja räkna ner, just nu kan jag bara säga att om någon stans mellan 1 ½ - 2 ½ månader sitter jag i ett främmande rum i ett främmande hus med främmade personer i ett främmande land.


Jag varken rädd eller nervös - än så länge i alla fall. Det kommer väl så småning om.

Have a nice day!

No comments: