Tuesday, June 5, 2007

Hostfamily? Not yet...

Kände bara för att uppdatera lite...
Dagen har varit super, chill vid söderbysjön med plugget och sedan ännu mer chill med Amanda ute i parken. Vi blev som små barn igen...

Jag har fortfarande inte fått veta något om min värdfamilj, skola m.m. och det känns lite jobbigt. Jag har nog världens sämsta tålamod! Orka vänta...
Förhoppningsvis ska jag bo i California och jag skulle inte precis tacka nej till en fin villa nära till en strand/pool/whatever. Har dock inga höga förhoppningar då jag bara kommer bli besviken annars, men ja... alltså vem vill INTE bo lyxigt liksom? Fast jag har inte heller något emot att bo i en lägenhet med en familj på sju barn, lite jobbigt bara... eh.
Anledningen till att jag drog upp detta är för att jag spanade in lite bloggar med andra blivande utbytesstudenter och då var det en tjej som fick sin familj redan i januari och hon ska bo i ett fett stort hus (med pool och allt) som mer liknar ett slott än en villa och det ligger en bit från Las Vegas, ja allt man bara kan drömma om. Familjen består bara av en mor och far som gärna reser mycket och därför ska hon få hänga med på en jäkla massa resor under sitt år... Rena rama lyxen, säger jag bara.
Men allt har ju negativa sidor, jag menar, hur kul är det att bo i en familj utan egna barn? Rätt skönt kanske men tråkigt också eftersom jag är van vid en lillebror att "bråka" med om jag får tråkigt.
Det vore inte heller helt fel att få bo i en lägenhet (eller gärna villa) i/nära någon storstad för jag älskar att shoppa. Men måste också påpeka att jag gärna skulle vilja bo ute på landet (då menar jag inte typ 5 km till närmsta granne) för det vore rätt chill alltså... Lugnt och skönt.

Anyway... Den dagen då jag kommer få veta min värdfamilj kommer jag bli sååååå lättad.
Jag har väntat i flera MÅNADER nu... uhhh :(
Känn lite medlidande för tusan!

7 comments:

Anonymous said...

*Känner medlidande* hatar o vänta :( fast ju längre du väntar desto finare ställe kanske du kommer till :P haha.

Anonymous said...

Jag förstår hur jobbigt det är att vänta! läs min blogg så får du ännu ett exempel på hur det kan gå!

Anonymous said...

vad är adressen/url till din blogg? så jag kan kolla alltså:)

Anonymous said...

Kan du inte typ lägga upp länkar till folk som du vet har varit/är i USA som utbytesstudent, vill så gärna läsa om hur de har det :D

Anonymous said...

det är ju bara att klicka på mitt namn!

Anonymous said...

nej det funkar inte :S

Anonymous said...

ojdå! muslimah.bloggspace.se det va ett tag sen jag skrev om min tid där men kolla det datumet jag skrev kommentar till dig första gången så har jag skrivit