Friday, June 1, 2007

Första inlägget

Välkommen till min blogg om mitt liv som utbytesstudent.
Meningen är att jag ska skriva här innan, under och efter mitt år i USA så därför börjar jag redan nu eftersom det bara är prick en vecka kvar till jag går ut nian.
Sommaren kommer jag mestadels spendera på hemmaplan i Stockholm pga att jag har fått två olika sommarjobb. Men det ska bli nice att få vara med vänner och familj, jag kommer ju inte träffa dem på ett helt år sen!
Ännu vet jag inget om var i USA jag ska bo (jag vill veta snart!!) men troligtvis blir det i Californien. Jag längtar galet mycket!

Well, igår hade vi bal i skolan och det var väldigt trevligt. Maten var jättegod och det var kul att kolla på allas klänningar!

Anyway, nu är det bara att vänta (jag hatar det ordet) på att få brev från Aspect om min placering i USA, jag vill så gärna veta ju! Sen ska jag också till ambassaden den 26 juni på någon slags intervju, trevligt trevligt...
Juste, de ringde från Aspect både igår men jag hann inte svara fast nu ringde jag upp idag och då var det någon ändring så det är ännu ett till papper som ska fyllas i innan ambassaden. Jag undrar hur många papper jag fyllit i nu alltså... Positivt är i alla fall att jag lär mig min namnteckning bra eftersom jag skrivit den typ hundra gånger nu.

Skriver mer en annan dag, ska berätta om avslutningen sen. Det kommer bli galet sorligt att lämna skolan (framför allt vännerna då) även om jag är trött på alla lärare och allt arbete.
Nåja... ha en fortsatt trevlig fredag!

1 comment:

Anonymous said...

Kul att du ska åka till USA som utbytesstudent! Vilken organisation åker du med? Jag själv var i Dominkanska Republiken i ett år med AMS samtidigt som en kompis till mig åkte till Ohio, USA. vi har lika unga som du är, alla andra som åkte var ju mellan 17 och 19 så man var ju som yngst..jag ska fortsätta läsa hur det går för dig och jag önskar att jag va i dina skor nu! skulle ge mycket för att göra om det igen! :D