Wednesday, July 11, 2007

Det är mycket som skall göras

I USA skall jag (förutom att plugga, träffa kompisar och andra uppenbara saker):
- Ta reda på om det verkligen är så att amerikanarna klär sig så tråkigt och otrendigt. Utsvängda jeans, omatchande stor tröja/linne samt ett par flipflop. Om så är fallet, hur kommer det sig? Läser de inte mode- och skvallertidningar?
- Ta reda på om det är så uppdelat som den bild vi får av alla Amerikanska High School-filmer i skolan. De populära cheerleading brudarna och de snygga fotboll killarna vid ett bord, mattenördarna vid ett bord, dramaklubben vid ett bord osv.
- Ta reda på om alla tjejer verkligen förbereder sig ett år innan vårbalen äger rum, det låter ju rätt överdrivet.
- Kolla hur stora menyerna på bland annat McDonalds verkligen är. Jag skall berätta i minsta detalj för er så fort jag vet.
- Förklara för alla amerikanare att vi inte har isbjörnar på gatorna i Sverige.
- Berätta att vi inte behöver klättra över berg för att komma till skolan här i Sweden.
- Träffa någon kändis. Jag skall göra allt för att få den drömmen att gå i uppfyllelse.

Detta är bara en del av det som jag skall göra men om ni har några funderingar kring amerikanarnas beteende så skriv en kommentar så lovar jag att försöka ta reda på det.

7 comments:

Anonymous said...

ag tror faktiskt inte du behöver berätta att vi inte har isbjörnar här i Sverige, av min erfarenhet så är följdfrågan när man säger att man är från Sweden: Oh....is that in Florida? :)

muslimah.bloggspace.se

Anonymous said...

Vanessa: haha jo de vet väl inte var sverige ligger :P

Anonymous said...

Du kan ju försöka ta reda på hur deras självbild är, ifall de verkligen ser sig själva som "the heroes of the world" eller ej.

Anonymous said...

du borde skaffa myspace det har typ varenda amerikanare ;P

Anonymous said...

Har du fått värdfamilj? :) Jag har nämligen inte fått det och jag ska åka den 1 augusti.. :S jobbigt läge..

Anonymous said...

okej, då vet jag :) och ja, rebecca var där. hon pratade lite om dig.. typ "anna är också 16" och då var svaret "ja, jag vet, jag känner henne" haha :P

Anonymous said...

jag tror inte att du kommer att se någon kändis, dom växer ju inte på träden precis :p