Wednesday, July 4, 2007

Ingen sommar utan Gessle (och Måns)

Jag jobbar och jobbar men tro mig - det är värt alla pengar. Haha. Dessutom har jag superskoj på fritidset, alla barnen är otroligt söta trots att de har svårt att lyssna ibland.
Igår var jag och Nathalie på Allsång och der var super, Måns är ju en heting och som de stod på ett plakat "ingen sommar utan Gessle". Vi stod i alla fall precis bakom krukan ni ser på bilden, den bakom Måns. Så vi såg väldigt bra och trots att det gjorde ont i fötter och ben och rygg så var det värt allt.

Anyway så börjar det närma sig nu. Egentligen har jag inte tänkt på hur mycket som ska fixas innan dess. Det här är några viktiga saker förutom kläder som ska med, hittade på utbytesstudent.se men det har också stått i mina papper från Aspect

• Present till värdfamiljen
• Foton från Sverige (familj, vänner, semester, etc.)
• Kamera
• Broschyrer om din stad och Sverige
• En svensk receptbok
• Ett antal kg svenskt lösgodis

Den sista punkten är ett måste, hur ska jag annars klara mig? Det finns ju inte ens saltlakrits i USA, bara sötlakrists. Och sen måste jag ju ha Marabou Choklad med daim, muuuums. Haha.

Men tänk hur svårt det kommer bli att packa? Herregud jag vill ta med mig hela rummet känns det som. Jag tror till och med jag kommer sakna mina fina tavlor och lampor. Haha hur dum får man bli? Jaja det får bli ett senare problem för det känns som att jag inte kan göra så mycket innan jag fått familjen. Men jag får väl börja rensa lite i mitt rum och så samt checka vad som behövs köpas.

Ett annat måste för mig är en cd-skiva med bara svenska låtar. Den ska jag nog börja fixa snart, ska göra ett fint omslag och välja ut de allra bästa svenska sommarlåtarna. Hihi.

By the way så är allt med gymnasiet fixat nu, ska bara skriva på ett papper så är det klart. De på Cyber är sååå trevliga och sa att om det mot förmodan skulle hända något så jag måste avbryta mitt år i USA så har jag ändå en plats på Cyber. Underbart!

Ciao!

No comments: