Wednesday, September 5, 2007

Drama club









Bilder (klicka på dem för större format):
- Max och Ariel, vi kollade på film (the parent trap, med Lindsay L ni vet)
- Deanna (vänster) och Ariel (höger), vi satt på flaket i bilen på väg upp till bergen)
- Picnic högst upp i bergen, skyline. På bilden syns Penny, Deanna på flaket, Max med ryggen mot och Jan bakom Penny.
- Utsikt över bergen på de båda bilderna
- Mina tjusiga ben. Läs mer om det senare i inlägget.
- Min fina tjocktröja med trycket Manti Templars som jag fick av familjen för ett tag sen.
Mer bilder kommer en annan dag!
Nu kan man väl officiellt säga att jag är en medlem i the drama club. Haha, vi hade vårat första möte idag för imorgon skulle vi egentligen ha essembly tillsammans med alla andra clubbar (=alla clubbarna presenterar sig själva för eleverna på skolan, typ gör någon kul pjäs, sjunger eller whatever). Men som tur är så är dett flyttat till nästa torsdag, Ariel (som är ledare för drama club) hade panik igår för vi hade inte bestämt vad vi skulle göra för något och hon fick inte tag på medlemmarna heller. Så idag ropade de ut i högtalarna att alla som är med i drama club (eller vill bli medlem) skulle komma idag efter skolan men icke sa nicke. 4 st var vi allt som allt, och Ariel som hade pratat med minst 5 till hade lovat att komma vilket som inte gjorde. Men Ariel berättade iaf om sina planer på vad vi kan göra för något, antingen blir det en pjäs med massa roliga scener från olika filmer eller så ska vi spela in en film och visa upp (en i gruppen har tillgång till kamera och sånt) men vi ska bestämma allt imorgon. Men för att få fler medlemmar innan essemblyn så måste vi på något sätt få elverna att komma till mötena, så på tisdag kväll ska vi typ göra något, kolla på film och bjuda på mat och sånt. Vi får se, Ariel hade iaf vaknat på fel sida idag så det är bäst att hålla sig undan nu ;)

Och vet ni vad? VI HAR INGEN LÄXA I MATTEN IDAG, kors i taket! OMG, alla var helt chockade men gud så lättade. Fast imorgon blir det läxor igen, sa Mr Peterson... men nice att slippa algebra för en dag, ska dock läsa typ 8 sidor i biology boken och svara på frågor men det går förhoppningsvis fort. Annars är jag fri resten av kvällen, får se om jag kilar över till Sabrina en stund.

Btw, tack för alla kommentarer jag fått hittills :)

Igår var vi uppe in the mountains, vi tog bilen upp så klart för gissa hur långt det är om man ska upp till toppen (skyline). På vägen mötte vi massa husvagnar och husbilar och såg massa tält, haha fett nice och campa där uppe :) Inte högst upp men en bra bit upp var det mkt fält o sånt. Det var rättså kylia vindar där uppe men gissa hur stark solen var, och gissa hur röda jag och Deanna blev?! Vi satt på flaket där bak i bilen och när vi skulle ner från skyline (vi hade picnic där) så åkte vi värsta omvägen som var hur skumpig som helst så blåmärken + röda ben, armar och rött face fick vi allt. På bilden ovan kan ni se mina röda ben, hade vikt upp jeansen så ni ser en jätteful rand ;) Det första Deanna sa imorse var "omg, I can't go to school like this... look at my face!" haha hon syftade självklart på hur rött hennes ansikte var och jag kunde inte annat än hålla med då jag ser likadan ut just nu. Och ja, vi använde solkräm men hjälpte det? Nope.
Sen hade Deanna soccer practise och vi andra åt middag med ute i trädgården tillsammans med tusen andra människor som alla är släkt med familjen här. "Och det här är uncle billy, och här har vi uncle chris, och här är uncle dan, och här är grandfather ralph...." ja ni fattar hur förvirrad jag var:P

Oj oj, tiden bara rusar iväg. Ska plugga nu för att sedan kunna chilla resten av kvällen!

3 comments:

Anonymous said...

Vilken fin utsikt =] <3

Anonymous said...

aww det ser jättevackert ut på alla bilder! :D

Anonymous said...

Åh, va fin utsikt, btw hon ariel var ju jätte söt :D