Thursday, September 6, 2007

Jag vill shoppa... NU!

Nu är det nästan 100 % säkert att vi drar norrut på lördag (hoppas hoppas hoppas!!!), men det blir kanske bara till Provo, vi får se. Men där finns det mycket affärer också, jag måste ju kika in på Hollister eftersom jag varje dag bländas av t-shirtar och andra plagg med märket Hollister här i Manti. Btw, imorgon ska det tydligen bli kallare här, vilket jag verkligen uppskattar. Det skulle vara så mysigt att kunna sätta på sig en lång kofta över ett par strumpbyxor á la detta! Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta men åh vad jag saknar den svenska hösten! En svart skinnjacka skulle aldrig sitta fel heller, en äkta kostar ju över 1000 lappen men hittar jag någon snygg i fejk så varför inte? Annars kanske det finns några second hand butiker att spana in, för ju slitnare jackan är desto snyggare tycker jag!
Annars kryllar det av kläder här (Deanna och Ariel älskar kläder) och jag har fått tillåtelse att välja och vraka men det är ju alltid roligast att äga plagget själv men jag kan ju inte shoppa hur mycket som helst så detta är perfect. Men en eller två eller varför inte tre koftor skall jag absolut försöka hitta, för är den lagom lång så går det utmärkt att använda den i skolan tillsammans med strumpisar. Nej men herregud vad jag svamlar nu, jag och mitt modeintresse har kanske börjat gå över styr?
Anyway, detta är plagg som jag skall kika efter:
- Skinnjacka, fejk eller äkta kvittar.
- Svarta pumps
- Koftor
- En väska á la denna (btw, hela Kenzas outfit på bilden är så snygg så jag dör typ)
- Några "vanliga" t-shirtar
- Och så kanske ett par stövlar (ja, inte gummistövlar då)

Och M&P, vinter är nog inte här riktigt ännu utan det dröjer nog ett bra tag till men jag hör av mig när jag vill att ni ska skicka något, så som min svarta vinterjacka från H&M.

Ojoj, nu börjar det åska... dags att stänga av datan. Bör ändå göra det för nu har jag en hel del homework och kl 7 skulle vi göra något har jag fått höra.

Hm, det var något jag tänkte skriva... fast nu har jag glömt vad det var för något. Juste ja, jag och Deanna snackade igår om massa saker, då bla om högtider och hon ville att jag skulle berätta om svenska högtider så jag berättade om typ midsommar och valborg, haha. Sen har man inget höstlov här, bara typ 1 vecka i vår (spring break), fett snålt ju :P Men iofs är det ju typ columbus day, thanksgiving och sånt som är lediga dagar och så hade vi labor day i måndags men ääääändå. Sen kom vi in på musik och då kom jag på att Deanna kunde ju få höra Mikke 7 - låten och hon tyckte den var asbra även fast hon inte fattade mer än det jag berättade att låten handlade om. hahah men det roligaste av allt var att hon började sjunga med till låten, det skulle ni hört alltså. Jag höll på att garva ihjäl mig typ! Grymt kul hade vi iaf:D

Jaha, ännu ett låååååååångt inlägg. Vet inte hur jag orkar skriva så mkt men när jag väl har börjat så kan jag inte sluta. Så himla mycket som händer och jag vill berätta om allt men så mycket tid har jag faktiskt inte!

Byebye <3

6 comments:

Anonymous said...

Vi alla uppskattar att du orkar skriva, det märks att du trivs och har det toppenbra. Ditt skrivande gör att vi inte känner av avståndet så mycket.

Anonymous said...

De där- koftan plus strumbyxorna var hur snyggt som helst!
De va längre sen jag hörde MIKKE7 låten, haha. Måste göra det igen >.< puss<3

Anonymous said...

Jag har frågat alla i hela värdlen känns det som om Labour-day - vet du vad det är?!

Anonymous said...

de är kul att du skriver, kvittar om de är långt eller kort, älskar att läsa bara, hoppas du har de bra. Kraaam
(emelie och jag tycker de är dö coolt att du gör de här, och om de var någon vi kände som skulle göra de så var de antagligen du =)
Ha de bääääst(vilket du säkert har)
<3

Anonymous said...

haha jag skulle gärna vilja höra när hon sjöng med till mikke 7 låten :D hihi ska nog lyssna på den snart, länge sen nu. Åhh jag ska också köpa någon lång fin kofta och ha strumpbyxor till :d det är å fiiint
<3 puss

Anonymous said...

Fett bra ju att du skriver långa inlägg, att du orkar det! För det är askul att läsa :)
btw vore kul att snacka på msn nån gång! känns mysko att aldrig prata med dig nu för tiden, fast det går ju inte så ofta med tanke på tidsskillnaden men ändå ^^
puss<3