Friday, September 7, 2007

Lite smått och gott

Här är lite saker som jag har tänkt att jag ska nämna i bloggen men alltid glömt bort men nu kommer det äntligen!
- Min familj här har 3 bilar och typ alla andra familjer här har minst 2 bilar!
- Mr Dettinger (spanish) och Mr Roberts (biology) äter och dricker ALLTID något under lektionerna. Och då menar jag inte nyttiga saker utan bullar, godis, kakor och så dricker de typ cola eller liknanden.
- Vi får ha tuggummi och godis och dricka på lektionerna, bara vi inte stör allt för mycket. Dock inte om vi sitter vid en dator, men det förstår man ju varför.
- I min english/plato class jobbar vi ju som jag redan nämnt i ett program på datan för att lära sig engelska, ni vet det där superlöjliga när det typ står "a cat" och så är det 4 bilder var av en är en bild på en katt och så ska man klicka på den. Iaf, det går inte att flytta fram oss till en högre nivå utan vi måste jobba oss fram så om några veckor är vi nog framme till svårare nivåer men tjena att vi (jag och sabrina dårå) orkar hålla på med detta varje dag i 40 minuter? Nope, vi gav upp idag. Jag blev så jäkla trött på skiten, så Mr Servey frågade om vi ville byta class men jag orkar inte ha något pluggämne med tusen läxor till så vet ni vad vi för göra istället? Jo, vi får sitta i bibblan och göra homework! Det är nice må jag säga, för då behöver jag inte göra all homework på kvällen:D

I går kväll var vi i kyrkan på "young women" träff, det är ju alltid någon aktivitet varje onsdag där. Iaf så var vi bara 6 st, eller vi var 6 st som valde att dansa ;) Ariel har lärt sig hula hula så hon lärde oss och guuud vad kul vi hade! Sen dansade vi lite salsa och cha cha också och åt godis samtidigt ;)
Sen kollade vi på the perfect man och gjorde lite homework.

I natt ungefär vid halv 4 vaknade både jag och Deanna av att det först pep typ "Pip pip pip pip" och sen vibrerade det ungefär som en mobil. Och det var förstås hennes sak som hon har en slang kopplat till antingen magen eller armen (hon har diabetes) som lät så, iaf så tryckte hon på några knappar så den slutade och vi somnade igen. Men... en halv timme senare höll den på och pep så där igen och jag blev fett galen men D stängde av pipet och vi somnade. OCH JA, sen en halvtimme senare igen gjorde den så IGEN och jag blev skitarg, minns inte vad jag sa för något för jag halvsov typ men jag ursäktade mig imorse :P Deanna blev också irriterad på den så tillslut kopplade hon ur den och gick ner och la den i köket. Haha så sen kunde vi somna om igen.

Skolan var okej idag, sista lektionen (algebra) var kul. Vi höll på med "probability" minns inte vad det heter på svenska men ni vet när man skriver P (blabla) = blabla. Typ om man har 10 kulor och 5 är röda och så ska man räkna ut hur stor chans det är att ta en röd... Anyway, vi satt i grupper om 4 personer och så fick vi en påse med godisbitar i olika färger och den sista uppgiften vi gjorde var att kommma på en egen probability, typ hur stor chans det är att ta upp en gul godis. Och sen skulle Mr Peterson ta upp en godis ur påsen och fick han upp då en gul så förlorade vi men tog han en annan färg så fick vi äta godisarna. Iaf så fanns det 1 rosa (av 10) och då tog vi ju den för det är 90 % chans att man tar en annan färg och det skulle Mr Peterson göra för att vi skulle få äta. Men smarta som vi är så tog vi bort den rosa godisen och la i fickan när mr Peterson inte såg och han kollade inte så noga i påsen innan han tog en och han fick upp en röd så vi fick godiset. Hahah en kille i min grupp ba "this is what we're doing in america", fuskar alltså ;) Roligt var det allt!

Hursom helst, har kollat på lite Idol klipp, har hört att det har börjat i Sverige nu. Synd att jag missar det... det brukar annars vara höjdpunkten på veckan (iaf sen när finalerna är på fredagarna). Aja, fredag imorgon och sen blir shopping :D

Och svar på vanessas kommentar, jag har ingen aning om vad Labor day är för man verkade inte fira något (inte vi iaf), det var bara en röd dag typ:p sök på google.se eller nått det kanske står där!

En till sak bara, läs detta inlägg som en tjej har skrivit (hon är också utbytes i USA) om hennes skolas dresscode. Åh herregud säger jag bara, många regler är detsamma här på Manti High School men så mycket har vi absolut inte. Så jag ska nog inte klaga över våra dresscodes:P
Men en sak är klar, Jag skall aldrig mer säga ett ont ord om den Svenska skolan. Haha! Bye!

6 comments:

Anonymous said...

Vi får också ha tuggummi och sånt på lektionerna, vi får också lyssna på mp3 =] haha, jag känner igen det där pipandet. När polly sover över här brukar den alltid väcka mig på natten, hon vaknar inte av den men det gör jag så då knuffar jag till henne då och säger "Polly, din pump". Japp idol har börjat och jag har redan några favoriter =] En av dem e en kille som heter Erik tror jag. puss hej<3

Anonymous said...

Vi får också käka godis och dricka varm choklad och sånt på lektionerna :D hihi
Det är väldigt nice får jag säga.
pussss

Anonymous said...

när du ksriver probability, är det sannolikhet du menar? :D
hittade din blogg och jag älskar att läsa den!

kram alexandra.

Anonymous said...

Fett jobbigt med saker som piper och ringer när man ska sova :P
Så bra att du ju kan se idl iaf på nätet så du kan se alla sjuka / knäppa och inte vara helt lsot när det finns en ny idol här. Puuss och kram

Anonymous said...

Och förlåt för att jag stavade som en treåring men hoppas du fattade vad jag menade? :P

Anonymous said...

Labor day är ungefär som första maj, är alltid första måndagen i september :)