Sunday, September 2, 2007

Bilder






Jaha, där var lite nya bilder. Först är det mitt & deannas rum, haha det ser väldigt stökigt ut och det var det också när jag tog bilderna igår kväll :P Jag lovar, annars är det inte lika mkt saker utspritt:P Sen är det en bild på vår toa + dusch som är bakom väggen i vårt rum, bakom min säng. Och till sist är det en bild från idag på Max (till vänster) och hans kompis Karen när vi var och badade idag. Haha, Karen är också son till Pennys äldsta son. Så man kan väl säga att Max dessutom är farbror till Karen, hahaha låter lite konstigt eftersom de typ är lika gamla och bästa vänner. Men så är det, träffade Alexis och hennes två sönder idag. Alexis är Penny & Jans äldsta dotter. Ni kanske är lite förvirrade nu men så här ser familjen ut:
-Mamma Penny/Pennie
-Pappa Jan
-Äldsta son Christopher (typ 29 år)(vet inte hur han stavas) som är pappa till Karen, de bor här i Manti några hus bort
- Äldsta dotter Alexis (hon är väl typ... 27?)som har två söner, bor en bit bort från Manti
- Näst äldsta dotter Tamber (typ 25), har en dotter men snart två (hon är gravid). Hon bor ganska långt bort från Manti, typ 2½ timme.
- Dotter Mandy (ca 21), vet inte var hon bor.
- Dotter Ariel (16), bor här hemma:P
- Dotter Deanna (14), bor här hemma
- Son Max (8), bor också här hemma. Haha.
Så 7 barn har det allt som allt, haha :) Folk här har jättemånga barn, minst 5. Så de tycker det är jätteskumt att jag "bara" har en lillebror.
Och ja, sen är det grandmother Sarah som bor här hos oss och en till grandmother som bor några hus bort.

Det var det, var som sagt och badade idag. Det har tydligen aldrig varit så här varmt vid den här årstiden förut, typ 30 grader - om inte mer.

Vet inte vad vi ska göra imorgon, antar att det inte blir nått salt lake imorrn för de ska väl gå till kyrkan och det slutar liksom 12 :S och det tar ca 2h till Salt Lake. Och på måndag planerar de att vi ska upp till toppen på nått berg här och ha picnic. Men blir det inte salt lake i helgen så ska jag tajta så vi åker dit nästa helg, vill verkligen shoppa lite mer än bara på walmart (som iofs är en bra affär:P) Men de har inte märket hollister som ALLA här bär. Och jag vet att folk över hela USA bär det märket, Deanna har massa t-shirtar från hollister (det är dessutom tryckt "hollister" på tröjan). Så jag vill också ha sånna:P

Ikväll ska vi på bio igen, tror jag iaf. Minns inte vad vi skulle se men jaja. Vi ska troligtvis förbi walmart också, hihi.

Och juste!!!!!! Gissa vad jag hittade? Jo, jag & min bror erik har ju varsin påbörjad samling på nya quarters (25 cent), vissa av dem har liksom en stat tryckt på ena sidan och då finns det som en bok/album där man lägger in alla olika quarters. Från år 1999 fattas Pennsylvania, och sen fattas alla från 2005-2008. De från 2008 har ju inte kommit en men jag ska hålla utkik när det blir 2008. Men iaf, idag hittade jag FLORIDA 2004 för den fattades så nu har jag satt in den i mitt album :) Och Erik, vilka fattas för dig? Jag vet att jag har typ 2-3 fler än dig, så vilka fattas? För jag kan leta upp dem och spara åt dig:)

Ska väl berätta lite om gårdagen nu, eller kvällen igår. Vi var på football game, Manti vann. Så mycket fattade jag:P Sen åkte vi (jag och ariel, deanna orkade inte gå för hon kände sig fortfarande sjuk) hem och lämnade lite saker och åkte sen direkt till dansen i skolans gympasal. Rätt mkt folk där och det var askul! Det är helt annorlunda från typ discot i falun där folk står runt väggen och vägrar dansa. Här dansade nästan ALLA, och till vissa låtar dansade vi värsta danserna. Alla kan redan stegen men jag lärde mig ganska snabbt, minns inte alla olika sorters danser det var men jaja. Sen var det självklart "vanlig" party musik som cascada(alla älskar cascada här) och sånt. Och sen så är killarna inte speciellt blyga jämfört med i sverige, utan här bjöd de upp tjejer hit och dit till de lugna låtarna. Jag dansade först med en som heter Steve från min drama class och sen med nån annan skum typ som jag inte minns namnet på. Hahah. Jag hade på mig leggings, min skinn (fejk) kjol från Gina och en grå tunika under, fast sen tog jag av mig leggingsen och det första Ariel sa då var "hur vågar du??! vi är fortfarande i skolan!!". Hahah, men ingen sa nått, några lärare var ju där och skötte musiken och sånt så de såg fast de sa inget. Annars hade alla jeans & t-shirt, såg en tjej med leggings och en ful kjol. Haha. Efter dansen som slutade halv 12 fick jag och Ariel skjuts av en tjej från min spansish class. Haha, vi åkte 6 st i bilen:P Och musiken på full volym (aly&aj - chemicals react), det var nice! Typ alla har körkort + bil här, iaf de som är junior o senior. Så de blev chockade när jag sa att man måste vara 18 i sverige för att köra:P

Aja, ska käka middag nu. Byebye!

4 comments:

Anonymous said...

HAHA, roligt det där med leggingsen XD Och jag blev väldigt rörd när jag såg att fotot på oss tre står vid din säng. älskar dig<3

Anonymous said...

Haha, roligt med dansen där och att killarna inte är så jäkla blyga som här ;P

Anonymous said...

Haha eller hur, ta med dig lite amerikanska killar att ersätta de svenska mesiga med :p

Anonymous said...

jag mejlar dom jag saknar