Monday, September 3, 2007

Trendigt in the US

Nu skall jag en gång för alla berätta för er om vad som är trendigt här i USA, hot or not? Avgör själv.

Observera att detta varierar mellan kön och status, därför delar jag upp trenderna i kategorier.

Tjejer med hög status, bla då cheerleaders:
- Blont hår med ljusbruna slingor samt mörkbrunt/svart underhår á la Jamie Lynn Spears är något som var och varannan tjej har. Hot or not?
- Håret skall antingen vara platt och välborstat eller extrema Hollywood-lockar (tänk Jessica Simpson).
- Flipflop och diverse pumps reagerar på Manti High School.
- Sminket är inte sparsamt inte, här är det ett tjockt lager foundation, solpuder, mycket mascara och Bleka läppar med stort B (tänk er ett lager idominsalva på läpparna).
- Som pricken över i:et är ett par gigantiska örhängen ett bra alternativ.
- Utsvängda jeans i ljus tvätt och en tajt t-shirt är ett populärt klädval.

Tjejer, typ "jag-bryr-mig-inte-hur-jag-ser-ut":
- Utsvängda jeans i ljus tvätt, lite halvstor t-shirt alternativt för liten t-shirt samt flipflop är vad dessa tjejer satsar på.
- Håret är antingen uppsatt i en hästsvans eller utsläppt. Hårfärg varierar, dock mest mellanblont till brunt.
- Smycken? Ett litet halsband.

Tjejer med egen och "udda" stil:
- Allt från tajta jeans till rockiga t-shirtar. Dessa tjejer finns det dock allt för få av, enligt mig.

Killar:
- Det ser nästan ut som i Sverige, fast jeansen är inte lika låga eftersom det finns något som heter Dresscode.

Fråga är nu, i vilken kategori tillhör jag? Vi kan ju utesluta "killar", för någon kille är jag inte, haha. Men med en hel hög av tajta jeans, leggings, kjolar med hög midja och andra sorters plagg som vi kan kalla för trendigt i bagaget så platsar jag nog bäst i kategorin "tjer med egen och udda stil", vilket jag absolut inte skulle göra i mitt hemland Sverige där jag mer ses som en i mängden.

Hoppas ni fått en bättre uppfattning nu av hur det ser ut här i America gällande klädstilar. Och ja, denna uppdelning förekommer i matsalen också. Exakt som i A Cinderella Story, High School Musical, Bring it on - you name it.

Men hur skulle världen se ut om alla klädde sig likadant? Ingen vacker syn det, så jag skall fortsätta med mina egna kläder för ja, jag har ett antal gånger fått höra att jag har en cool stil. Jag syftar då mest på Mitzy's fina ord!

See ya!

5 comments:

Anonymous said...

utsvängda jeans XD Det är ganska annorlunda från i Sverige... Här har väl nästan ingen längre brunt/svart underhår :P

Anonymous said...

hahah, a de är ju lite annorlunda från h'är i sverige, kan du inte lägga upp en bild på din skinn kjol ?
hoppas du har de bra där nere, vilket du antagliegn har, haha. kram nathalie

Anonymous said...

haha de låter kul!
utsvängda jeans som är så fult, iallafall i sverige just nu:P

Anonymous said...

haha då vet jag hur kläderna ser ut i USA ^^ haha utsvängda jeans^^ det kommer ju vara mode här men kommer inte använda det. ska köpa en kjol med hög midja snart :D den e fett fiiin :) aja haha

Love <3

En flicka som heter Julia said...

såg i något inlägg du skrivit om att du saknar svenskt godis, det finns dock lösning på detta problem, http://www.butik-hemlangtan.se säljer allt svenska man kan önska sig.
spännande blogg btw