Sunday, September 2, 2007

En till HP-bok?

Filmen vi såg igår hette Stardust med bla Sienna Miller. Den var helt okej, lite för mycket fantasy för min del men den dög:P Vi hade ju sån där familjekväll igår, en gång i veckan har vi en sån då vi gör något hela familjen.
Denna gång var vi inte på samma biograf som när vi såg Hairspray utan nu åkte vi lite längre bort till nästa stad där det fanns en större biograf. På vägen hem åkte vi förbi Walmart och då köpte jag bla en skvallertidning. I den stod det att det kanske blir en till Harry Potter bok, för JK Rowling har sagt så här:
"I might do an eighth book". What? Inte kan det bli ännu en till bok, den senaste slutade ju med "19 år senare" så det finns väl inget mer att skriva om? Hm, nej trots att jag är ett HP fan så räcker det med böcker nu, annars kan ju historen blir hur lång som helst om hon tex ska skriva om Harrys barns uppväxt också.

Sen så handlade minst halva tidningen om High School Musical 2, haha. Det går inte en dag utan att man hör något om HSM, jag lovar, folk är som besatta här. En anledning kan vara för att filmerna faktiskt spelades in här i Utah. Dock står det i filmen att skolan ligger i Albuquerque i New Mexico, men skolan ligger här i Utah. Det står både i tidninge och så har Ariel berättat det för hon känner en del som planerade att gå på audition till HSM ;)

Snart kommer nog alla hem från kyrkan, vi får se vad vi hittar på idag. Men troligtvis ingenting, vilket är tråkigt. Ska fråga sen om vi åker till Salt Lake eller ej, fast jag misstänker att alla affärer är stängda imorgon ändå eftersom det är röd dag. Eller så brukar det ju iaf vara i Sverige och jag antar att det är så här med. Lite tråkigt det med... :( Vill så gärna shoppa.

Känner mig lite snorig och har ont i halsen, hoppas verkligen inte att det blir värre för vad jag vet så kommer vi nog ha matte prov i veckan, och här är det stränga regler på att man inte får missa sånt. Oops, det påminner mig om att jag har massa homework att höra. gaah, bye bye!

3 comments:

Anonymous said...

kul att det kanske komer en till hp bok

Anonymous said...

Hoppas du inte blir alltför snuvig, du hittar nog någon bra kur som du brukar för att bli fri från förkylningen. Krya på dig!

Anonymous said...

en till!? herre gud. de kommer väl sluta med att det blir 30 stycken hp böcker >.< haha