Friday, August 31, 2007

Hello Dance after football game



Tjena!
Kom hem från plugget för ca 45 min sen, slutar två på mån + fre vilket är väldigt nice. Såg ju Hairspray igår, rekommenderar den verkligen. Det var Ariel + hennes kille och sen skulle nån annan tjej med men hon kunde inte så då frågade jag Sabrina om hon ville hänga på och det ville hon. Vi åkte runt 6 för den började halv 7, det ser lite skumt ut utanför (se bild) men inne ser det precis ut som en vanlig biosalong. Det finns två salonger i det huset, ganska stora faktsikt. Biobiljetten kostade 6 dollar (= ca 42 kr), alltså väldigt billigt men jag antar att det är något dyrare i de större städerna. Popcorn och sånt var också jättebilligt, mycket billigare än i sverige. Och vet ni vad man har i tyskland på popcornen? Jo, socker istället för salt :O hahahah.
Sen efter bion var jag tvungen och göra homework och sen la jag mig för jag var så himla trött. Deanna är sjuk så hon sov inte i vår rum i natt så jag hade rummet för mig själv:)

Nu har jag precis snackat med m&p + erik i telefon:D det var kul och prata med dem, det var ju snart 2 veckor sen! Huh, jag har faktiskt varit här i nästan två veckor nu. Så ja, nu har jag ca 38 veckor kvar, haha. Sabrina räknar redan ner dagarna tills hon åker hem till tyskland, inte för att hon vill hem nu men bara på skoj :P

Anyway, football game tonight. Och sen "hello dance", vi får hoppas att det kommer mycket folk :)
Och innan jag glömmer bort det, Ariels hår blev bra sen:) Hon gick till frissan och de fick färga det två gånger innan det blev bra:P haha

På måndag är vi lediga så det blir en lång weekend, vi ska troligtvis upp till Salt Lake City och shoppa lite och sånt. Ska se om jag hittar nått kontantkort eller whatever till min mobil för mottagningen funkar inte här i området. Så jag kan inte ta emot sms men i Salt Lake kan jag det och om man åker iväg en bit så går det ibland, haha. Typ alla ska bort nu this weekend, jag vet att Sabrinas familj ska iväg till nått ställe imorgon bitti och är hemma på måndag kväll.

Idag på english/plato class så funkade datorerna lite halvt. Man lär sig engelska där ju, så man jobbar i ett program typ. Man börjar ju på nivå 1 och sen jobbar man sig framåt, men gissa hur mobbat det var alltså!! jag lovar att typ en 10 åring skulle klara av detta för det stod typ "a cat" och så var det bilder på en katt, en hund, en tjej och en kille och så skulle man ju då klicka på katten osv. jag och S höll på och garva ihjäl oss så sen skulle mr servey flytta fram oss till en högre nivå men då blev det något fel så det funkade inte :P hoppas det funkar på tisdag annars får vi väl göra homework istället, inte helt fel faktiskt.

Aja nu ska jag väl ta och käka nått för kl 7 börjar fotbollen. Dessutom så ska jag plugga lite, homework till på tisdag:S

Om vi åker till salt lake så lovar jag att fota mkt, så bilder kommer om nåra dagar:)
Bye!

5 comments:

Anonymous said...

ser fram emot bilderna =] puss<3

Anonymous said...

Kul att prata med dig, och höra att du ännu inte glömt svenska. Att va utbytesstudent är toppen, jag minns hur det var själv. Keep up the good work.

Anonymous said...

Hahaha jag skrattar åt det där med "a cat" grejen :P Jag ser också fram emot bilderna :D

=^.^= hihi

<3 Puss <3

Anonymous said...

Hahah vad skumt med socker istället för salt på popcornen fsat det kanske är gott det med?:P hihi. Puuss<3

Anonymous said...

Haha, låter kul med den där engelskan "a cat" :P Ser fram emot lite bilder ;) Ha det jättebra!