Tuesday, August 21, 2007

The first day of high school!

Phuuu, första skoldagen avklarad! Ska ta allt från börjar men först ska jag berätta lite om vad vi gjorde igår kväll.


Efter att jag tittat på Deannas soccer träning så åt vi middag, jag och deanna målade naglarna, kollade på film och sen drog vi till älskade Voldemort (riktiga namnet är Wal Mart, haha). Vi köpte lite stuff till skolan, typ notebooks och sånt. Och så fick jag ett par jättesöta ballerina skor och en röd blus av Penny. Nice! Haha, Voldemort har ju allt, skor, kläder, mat m.m.

Sen fick vi snabba oss lite för kl 9 började drive in bion! Hahah det ni!!! De tyckte att det var skumt att det inte finns sånt i sverige. Eller det kanske finns men det är iaf inte lika vanligt som här. Men det är iaf så att man kör in med bilen och parkerar, sätter på en speciell radio kanal för att få ljud och så tittar man på en jääääättestor skärm. Coolt va? Filmen vi såg var fantastic 4, den senaste. När filmen slutade åkte vi direkt hem, klockan var ju typ strax för 11 då. Och juste ja, jag fick en fett snygg tjocktröja av familjen också. Det står "Manti" och nått annat på den, hihi. Sen duschade jag och så gick vi och la oss. Ställde klockan på kvart i 7 men varken jag eller deanna vaknade av den så Arielle fick komma in och väcka oss typ vid 7. hahah. så jäkla trötta vi var! Vi klädde på oss, sminkade oss och fixade lite. Åt frukost och sen drog vi. Jag hade på mig svarta jeans, den röda blusen, ett vitt linne under (det får inte vara för urringat så det var därför) och så de nya ballerina skorna. Var faktsikt inte så nervös!! Första lektionen var drawing, vi skulle rita våran hand. fett lätt, typ alla satt och snackade och gjorde inget men jag var så flitig så. Mr Trythall var verkligen imponerad över min talang, hahah. Btw så är han jätterolig! Så den lektionen var kul, sen hade jag spanish 2. gissa vad vi fick göra först? jooo, ställa oss upp och rabbla nån jäkla text på spanska om typ USA. aahh men typ "vi tackar gud och blablabla", ni fattar. Well, vi fick ställa oss upp och presentera oss typ. Alla tycker det är såå coolt att jag är från sverige. Sen efter den lektionen hade jag drama, bästa på länge alltså! Människorna där är asroliga, läraren med. Vi garvade hela tiden typ. Sen hade jag biology, helt okej. läraren är bra, skumma elever där bara. alla är typ yngre än mig verkar det som. fast det är bra för då är det säkert ganska lätt! och sen var det lunch, åt där idag. det var chicken nuggets och sånt. satt med ett gäng tjejer, rätt snälla. alltså det är ju typ lunch perioder, jag har första och vissa har andra. så deanna har andra vilket är rätt synd men sabrina från tyskland och arielle har första så det är bra. jaha, sen hade jag english. det går ju ut på att man ska sitta vid datan och hålla på, typ alla är från mexico där. eller alltså dom kan ju engelska och har bott här länge men de har den här sortens engelska klass för det är lättare typ. Sabrina har också det så det är bra att jag känner nån. alla andra är typ skumma. lektionen idag gick iaf ut på att alla satt och snackade bara. haha. sen hade jag art, Mr Trythall igen. denna gång är det lite avacerad art, så alla är fett duktiga där. vi skuller rita av varandra fast vi får fortsätta imorrn. ganska svårt men kul! och sen hade jag den sista och värsta lektionen, ALGEBRA B. buuuh för det. läraren är störd, jävla sträng allså. och så ska få läxor VARJE DAG. palla. men men det är ganska roliga människor där, så det är ok. får se sen hur det blir, det är nog inte så svårt tror jag för många där är också yngre än mig.
Ja, det var allt. Snart ska vi iväg och kolla på Deannas soccer, det är typ nån match. det blir nog nice, jättesnälla människor där!

Juste ja, glömde nämna att familjen här ber varje gång de ska äta. inte på frukosten men vid alla andra måltider. och sen igår kväll satt vi alla i vardagsrummet på golvet för att be!!!!! snacka om sjukt, men de gör nog så bara när det är nått som ska hända dagen efter. vi hade ju skola då så det sa nått om att de ber att vi ska få det bra i skolan osv. men men....
Och juste! Mamma, pappa eller nån annan i familjen; kan ni skicka en bild på farmor och en bild på mormor? Inte på båda tillsammans utan en på varje. För jag måste ha det till drama lektionen, haha. Fråga mig inte varför men vi måste det, till på fredag sa läraren men för mig gjorde det inget om det blev senare. Så om ni skickar så kan jag skriva ut i skolan eller nått!







Wal Mart (ovan), jag och Alina på flyget mot Atlanta (under). Mer bilder kommer en annan dag!


8 comments:

Anonymous said...

låter galet spännande och kul :D hoppas du har det bra!
kramar

Anonymous said...

Gud va kul det låter. Hoppas att du har det bra och så! men det verkar du ha så :D Hihihi.
Love you <3

Anonymous said...

Haha, de låter fett nice. Men vilka jäkla skolregler... men men :) Vi hörs. puss älskar dig<3

Anonymous said...

låter som du har jätte kul,längtar efter bildern =) vill se huset och de =)Kram

Anonymous said...

Ååh, jag är såå avundsjuk på dig just nu, hoppas du har en kanon bra tid där :)

Anonymous said...

alltså åh. Jag är så jädra avis! Funderar på att prioritera om ..
Hade mina mål på att åka på språkresa nästa sommmar. Men nu vettefasiken, vill uppleva samma sak som du gör. Vill uppleva ett år på high school.

Anonymous said...

haha det kanske hjälpe med bönen ifall skoldagen nu blev bra :D <3

Anonymous said...

Kolla bilden (bakom dig och Alina) Haha det sticker upp några nyfikna huvuden :P såg lite kul ut.