Friday, August 31, 2007

let's dance

Har egentligen inget att skriva, haha. Allt är som vanligt typ, börjar känna mig mer "hemma" nu. Ariel frågade iaf idag om jag ville gå med i drama klubben, hon är ju ledare där. De träffas inte varje dag och så utan någon gång i bland och då gör det typ aktiviteter, de ska tex försöka få åka till Salt Lake och typ göra nått. Det mesta handlar ju då om teater. Men ja, sen hjälper de ju till på alla föreställningar och sånt och det kommer jag ju ändå göra eftersom jag har theater. Vi får se men jag kan ju alltid testa.
Hahah sen så tycker Sabrina att svenska låter helt knäppt, fast då sa jag att jag tycker tyska låter knäppt:P hahah, fast folket här har lättare för att uttala på tyska än svenska. Hursom helst, datorerna på plato/english funkar fortfarande inte så jag och S får sitta i bibblan och göra homework, fett bra tkr jag:P men sen efter typ halva tiden så kom mr servey och sa det funkade så vi kunde komma om vi ville fast vi satt kvar resten av tiden så vi börjar väl imorgon antar jag.
I biology håller vi på en del med metric system, dvs liter,meter,kilo m.m. Fett kul för jag kan ju allt sånt, typ "gör om 1m till dm". Sen gör vi också om från typ deras mått till vårat och sånt. Foot till meter, miles till km osv.

Well, hade picture day today. Gick väl bra, får se sen när vi får korten, får på cd också:)
Imorgon efter football game 9 pm är det skoldans, typ "disco". Hahah, Ariel och Deanna ska nog gå så då gör jag det med, vi får väl se om det blir skoj eller ej.

Juste sen var det en skum typ som sa hej till mig och S idag i skolan, frågade S om hon kände honom men icke, hm :S Fast ofta när nån säger hej till mig så måste jag tänka efter var jag har träffat människan, haha. Så mycket nytt folk!

Ojoj, blev ett rätt långt inlägg även fast jag inte har något speciellt att skriva. Igår kväll var vi på mother/daughter träff i church, vi gjorde lite scrapbooking, åt mat och annat gott, kollade på uppträdanden och sånt smått och gott.
Sen efter det kollade jag o Deanna på film och gjorde homework samtidigt vilket inte var så lyckat. Menmen, dags för homework igen:P byebye!

UPDATE: fick nyss veta att jag o Ariel (kanske Deanna också, hon är på soccer nu men är väl hemma snart) ska iväg och kolla på Hairspray med bla john travolta,zac efron & amanda bynes. Hihhiiii :) sen ska vi se high school musical nån dag också, mr litteral (teacher i theather) har filmen så jag ska kanske få låna annars vi köpa den:)

4 comments:

Anonymous said...

hihi, ha det så kul på discot. btw blev Ariels hår bra sen?
puss<3 LÖÖVE U

Anonymous said...

hejhej!
de verkar jättekul att vara utbytesstudent!
:D
och sluta aldrig skriva bloggen, för jag läser den. Även om jag inte kommenterar!

ha de så bra! å visa mer bilder om du kan:)

Anonymous said...

Mycket homework ^^ Vi har haft massa test / prov nu i kärnämnerna*

Hur är det med Ariels hår nu, blev det bättre? Va kul med den där dansen du ska gå på :) Ha det bäst :)
Puss Puss Love yahh

Anonymous said...

Åh, det låter som att du har det underbart där borta :) önskar att jag också kunde få åka iväg :/

skulle vore kul om du visade mer bilder på hur det såg ut innuti huset, typ där du har ditt rum :)