Wednesday, August 22, 2007

Hata Algebra!!

Jag och mina värdsyrror på Deannas soccer match!
Arielle, jag och Deanna.
Ska berätta lite snabbt om the second day in high school. Först drawing (älska!), sen spanish där vi hade vikarie. skrev bara om regler o sånt, mr dettinger är tillbaka imorrn så då börjar vi väl på riktigt. sen theather, vi fick en ordlista på 160 teater ord som vi ska kunna. extra svårt för mig eftersom det är på engelska. men det är typ ord som man måste kunna inom teatern, typ veta vilken som är vänster sida av scenen. Det beror ju på vilket håll man tittar åt så därför ska man lära sig exakt vilken sida man menar... haha. men men, vi fick gå in till stora scenen och leta efter en del saker, vi ska fortsätta imorrn. det är såå himla kul! älskar klassen och läraren <3 sen hade jag biology, HATA. svåra ord, liksom en del ord är ju konstiga även på svenska! typ ord inom NO och sånt, hur är det inte då på engelska? men det mesta är ganska likt, fast en del ord är helt konstiga. fast läraren är bra och han respekterar att jag har lite svårt nu i början så det är helt okej! sen var det lunch, satt med sabrina, arielle och nån kille som jag inte vet namnet på. maten var snuskig, as usual... ska i fortsättningen ta med lunch tror jag. sen efter lunchen hade jag och sabrina engelska. men datorerna funkar typ inte just nu, så vi fick göra vad vi ville. typ vissa gjorde läxor men nästan alla satt och snackade. jag målade lite på bild uppgiften jag inte blev klar med och sen ville alla se mina bilder och sen blev jag poppis pga det. hihi. alla ville också att jag och sabrina skulle säga saker på våra språk (svenska o tyska), fett kul. och sen på något vis så kom vi in på det här med språk, och alla trodde att vi pratade engelska i sverige också!! jag ba what? dom blev fett chockade när jag sa att vi pratade svenska och då undrade de hur det kommer sig att jag kan engelska och då sa jag att vi lärde oss det precis som dom lär sig spanska typ.



men men, sen hade jag art. mitt favvo ämne! denna gång är det bättre än första art/drawing klassen för det är här avacerad art och människorna är mkt roligare. ritade klart bilden jag höll på med och sen fick Mr Trythall (Tom heter han i förnamn, det är okej att säga det till honom för han bryr sig inte så mkt) och alla andra se mina bilder och Tom ba "bilderna gör ju så att jag börjar rodna" HAHAH gud vad vi garvade... :D sen ville alla att tom skulle rita också så han ritade av en tjej. han var asbra verkligen! fast jag är bättre XD men men.



sen efter det hade jag den sista och värsta lektionen, nämligen ALGEBRA. vi hade ett PROV för att han skulle se hur bra vi var och jag fattade NOLL.

1) jag har typ glömt allt jag gjorde i våras
2) jag har inte pluggat så mkt algebra, bara grunderna typ

3) jag hajjade inte alla matte orden!

så testet gick åt helvete. svarade på typ 5 av 25 frågor. iofs så var det 4 st svarsalternativ men jag pallade inte gissa. sa sen till läraren (vi har en tjej också, men hon är bara här till vintern för hon är gravid) att jag inte fattade alla jäkla orden och då sa hon att de ska hjälpa mig men ändå. jag hatar matte. dom måste ju ha kommit jättelångt i matten, för vissa är yngre än mig och har ändå lärt sig myyyycket mer. sjukt ju. ska se om jag kan byta algebra mot nått annat, fick välja mellan det eller geometri men det är nog lika svårt.

sen så har dom ju andra mått också, typ inches och sånt. tjena att jag fattar dom måttsystemen, det går liksom inte att räkna om man inte fattar sånt. så ja, vi får se hur det blir med den saken.



annars är skolan bra, art o drama är bäst <3 måste hitta nån aktivitet också, iofs så kommer jag ju hålla på med drama saken för vi ska ha en musikal i vår men det kanske är kul med nån sport också. fast soccer är uteslutet, basket och liknande också. jaja ska snacka med penny sen, både om aktiviteterna och matten. juste, deanna är på soccer nu så därför fick jag chans att skriva lite, ska göra homework sen. palla.

2 comments:

Anonymous said...

Kul att läsa Anna. Keep up the good work!

Anonymous said...

Det låter kul-utom det där med algebra :P =] hur långa är dina skoldagar?, du har ju ganska många lektioner. Och är det "grupperingar" i matsalen :P ? Dem där 160 orden låter ju jobbigt :/ haha. Vi hörs! hugs and kisses<3 bye