Saturday, August 18, 2007

Hej då Sverige!

Ca 7 ½ timme kvar tills jag sitter i bilen mot Arlanda. Och nu sitter jag här i mitt rum för allra sista gången på 10 månader. Känns faktiskt ganska sorgligt.
Har haft besök hela dagen idag, först farmor och farfar. Sen kom Sara och Sofia. Sen mormor och morfar. Och sen Amanda och Frida. Och igår var Kjell och Lena här. Haha alltid två personer åt gången! :P Det var jättehemskt och säga hejdå till alla.
Jag fick också ett brev av Amanda som jag inte får öppna förns på flygplanet. Usch så nyfiken jag är, men jag får hålla mig. Sen tog jag, Frida och Amanda kort på oss tre. En allra sista bild. Buuuh vad sorligt det låter, men vi kommer ju ses igen om 10 månader. Fast just nu så känns det inte som att det faktiskt dröjer så länge innan jag träffar dem men det lär jag väl inse efter några veckor. Men ärligt talat så tror jag att jag aldrig kommer hitta några bättre vänner än Frida, Amanda, Sara och Sofia. Alla falun veckor, sjuka saker som jag och Amanda har gjort, midnattslopp, träningsläger, kollo, övernattningar, film kvällar.... Jag älskar er alla och hoppas ni får det bra på gymnasiet. Skänker en extra tanke till Nathalie och hoppas hon trivs bättre på Jensen snart! Det kanske tar några veckor innan man vänjer sig.

Well, ska väl ta och packa det sista snart. Mitt rum ser ut som en soptipp, saker över allt. Måste få någon ordning på detta snarast. Sen ska jag gå igenom alla papper en extra gång och sen borde jag väl ta och försöka sova. Hur lätt det blir återstår att se, vaknade inte så jättetidigt imorse och är van vid att lägga mig vid 12 tiden i alla fall. Jag lär nog inte hinna somna innan jag ska upp igen, bör nog ställa klockan på halv 3 senast.

Så ja, detta är väl det sista jag skriver från Sverige men jag lovar ju att upptadera bloggen så ofta jag kan i USA. Bilder ska jag också försöka lägga in, ni måste ju få se min nya skola, mitt nya hus, mina nya vänner och sådant.

Måste bara tillägga att jag inte är speciellt nervös ÄN, men det börjar komma lite tror jag. Fast om man inte är nervös så vore det ju konstigt. Men jag längtar galet mycket tills jag är framme och får träffa värdfamilen! Hihi.

Det är nu det stora äventyret börjar.
När ni vaknar imorgon så är jag redan på väg, troligtvis är jag i Danmark och väntar på nästa flyg.

Juste ja, vill ni ha min adress till USA så skriv ett mail så kan jag ge er den. Det vore kul om jag får post någon gång ibland, för visst är det lite roligare och mer personligare med ett handskrivet brev än ett mail?

Puss puss!

7 comments:

Anonymous said...

Men kommer du inte hem till jul eller så? :O :P

Anonymous said...

Jag kommer sakna dig så himla mycket, jag saknar dig redan nu. Men du kommer ha det så roligt.
Ja jag hoppas att det kommer gå bra på gymnasiet, jo men det kommer det :)
<3

Anonymous said...

Känns så mysko att inte få träffa dig på ett år! Känns sorgligt med, men egentligen behöver det inte vara så sorglit, du kommer ju ha toppenkul och vi komme rju ha kontakt! ha det bäst nu <3 :D

Anonymous said...

hoppas verkligen du får det jättekul och att du hinner blogga och berätta om allt och lite till ;) även fast vi inte är så bundis så kommer jag sakna dig ;P ha det toppen bra!

Anonymous said...

Jag saknar dig redan älskling! Hör av dig på bloggen sen när du kommer fram så jag vet att resan gick bra och så.=] puss <3<3<3<3<3<3<3<3

Anonymous said...

Åh, alltså jag är GRYMT avis på dig ;p
Jag hoppas verkligen att resan gick bra & att du får ett underbart år i USA ! (:

Ove Bristrand said...

Hej Anna och alla,
Jag prata med Anna vid 7 på morgonen idag. Hon var då framme hos familjen efter mer än 24 timmars resa. Resan gick bra men lite tight med bytet i Atlanta. Anna är redo för det nya äventyret. Anna, vi är stolta över dig! /Pappa