Wednesday, August 1, 2007

Håll tummarna för mig nu!

Som sagt, håll tummarna för mig nu att jag får min familj snart för jag ett och annat att berätta. Aspect ringde mig idag, eller det var jag som ringde upp för jag hörde aldrig att de ringde (och jag hade mobilen i väskan med ljudet på, börjar kanske bli döv? haha). Anyway så hade de från USA ringt och bett dem checka med mig och några till som inte fått familjer om det är okej att 1) bo i en familj som har en till utbytesstudent och/eller 2) bo i en familj med ensamstående mamma/pappa. Jag ska självklart ja till båda (why not liksom?) och då sa de något om någon tysk tjej, så ja, jag kanske får min familj snart! :D Jag ska inte ta ut något i förskott men hoppas kan man alltid göra. Så nu har jag funderat ut alla dessa underbara fördelar med att bo med en annan utytesstudent, tex då en tysk tjej som det kanske blir. Det var ju nått på G.
Här är några fördelar jag har kommit fram till:
- Vi är i samma situation och vet båda hur jobbigt/kul det är.
- Vi kan gå tillsammans till skolan (iaf de första dagarna då man kanske är lite vilsen).
- Hjälpa varandra med läxor.
- Jag kan få lära mig lite tyska (haha or not) och lite om tyskland.
- Det finns alltid någon att vara med om familjen inte har egna barn (är ju van med en lillebror).
Sen finns det ju självklart myckt mer och dessutom några nackdelar, jag kanske inte tycker om personen eller sådant men det tror jag inte. Det behöver ju inte vara någon från tyskland heller, det kan även vara någon från spanien och det vore ju fan toppen då kan jag lära mig mer spanska (vilket absolut behövs). Jaja vi får väl se hur det blir med den saken.

Är som sagt i Värmland nu och kommer troligtvis hem på söndag så då skriver jag nog mer om jag fått veta något. Internet är så segt det bara kan bli här, heh. Bortskämd eller vad?
Haha nej men det gör inte så mycket är ju ändå inte här så ofta.

Idag har vi cyklat dressin (min favorit sysselsättning här i Värmland), badat (eller Erik badade), spelat kort, plockat vinbär från våra hundra miljoner vinbärsbuskar och om nån timme ska vi käka middag.

Och nu säger jag Grattis igen till Caroline som fyller 16 år idag!

Ciao!

4 comments:

Anonymous said...

" Jag håller tummarna =^.^= "

Anonymous said...

samma här.
GUD vad spännande :)

Anonymous said...

Jag håller tummarna för dig :P ÅÅÅ, vad kul att åka till USA, det skulle jag också vilja göra någon gång....

Anonymous said...

dressin var as kul, verkligen =)vi var ju grymma också, eller hur ;)