Friday, August 24, 2007

Homework

Hata homework! HATA HATA HATA. haha. men ärligt, fyfan vad mycket vi har.
Matten gick bättre idag, fick en del hjälp och nu har jag fått chansen att fräscha upp minnet lite så det är bra. Biologin går dock sämre, haha. Fattar noll, sitter och gör homework nu men fastnade för orden är helt störda. Jätteskumma saker om vetenskapsmän och blablabla. Människorna där är också dötråkiga, så då är matten bättre för där är det normalare människor. Men om jag byter nått ämne så blir det biologi, och då gör jag imorgon efter skolan. Så jag testar en dag till, men sen så är det ju så att efter några veckor så kommer jag ju fatta mer och mer så det är bara nu i början som det är lite svårt. Mycket homework i theather too, det är det enda negativa. Vi ska typ göra musikalen "it's a wonderful life" och nu måste vi läsa hela jävla boken/manuset och berätta om alla ca 30 karaktärer. ska vara klart om en vecka, och sen har vi ju de 160 orden som jag nämnde igår också. Och juste, sen ska vi ta nån bild på en katt också som representerar en själv. Mysko. Annars gillar jag den classen. Vi gjorde inget på engelskan idag heller, men datorerna ska funka imorrn. vi satt bara och snackade och så försökte några säga lite ord på svenska och tyska, hahahahha fyfan vad jag och sabrina garvade. dom kan inte uttala rätt :P spanskan är nice, hittills iaf. men en sak är skum, för jag har ju alltid lärt mig att det ska va så här:
voy, vas, va, vamos, vais, van
men dom tar inte med vais, inte heller om det är typ:
estoy
está
estás
estamos
estaís
están
då tar dom inte med estaís, för dom använder inte ordet vosotros. Jag tyckte det var jätteskumt när han inte skrev det på tavlan så då frågade jag om han glömde bort det eller så fast då sa mr dettinger att det är bara i europa man gör så. sjukt va? klart man måste ha med "vosotros" som betyder "ni". hm... :S

aja back to homework, om typ en timme ska vi åka till nått skumt som jag inte minns namnet på. men det går ut på att bilar krockar med varandra och den som är kvar längst vinner. HAHAHAHA fyfan:P aja det blir nog kul. haha.

Btw, man får inte ha leggings eller liknande i skolan. FYFAN VAD RASANDE JAG BLEV. men jag kan ju ha dem på fritiden! men ändå, va fan leggings? dom slutar under knät. omg alltså. och nu vet jag anledningen till att man inte får ha urringade tröjor/linnen, jo för att det har hänt för länge sen att en tjej hade det och så hade ju nån lärare kollat (det går väl inte att undvika om nån visar halva brösten) och då hade tjejen stämt läraren så nu vill de inte utsätta lärarna för sånt. jag ba what? palla stämma läraren, det är väl fan tjejen fel om hon hade så. fast då fattar jag inte varför man måste dölja axlarna, och om man ser dem? sen får man ju inte ha piercingar, flipflop (en ny regel för i år, fråga mig inte varför), tröjor med tryck om typ droger och liknande, annorlunda hårfärger (haha frida, du skulle inte kunna gå här då, för rosa och sånt är helt uteslutet) och sen inga annorunda frisyrer, håret ska vara vältvättat och snyggt. fast jag har sett ett litet gäng med svart hår och tuppkam typ, men nu när denna regel är införd så byebye till dem. alltså alla andra jag är med snackar skit om de med svarta kläder och tuppkam, ingen gillar dem. jag ba va fan orka? dom får väl klä sig som dom vill, asså det är rätt skumt tkr jag. om dom vill vara emo så visst, men folk är ju så religösa här så :S fast en tjej från min art + eng class hatar manti. hennes moster bor i LA så hon vill flytta dit för hon hatar att alla är så religösa och alla sjuka regler. haha så vissa amerikaner gillar det inte heller!

okej detta är tiderna då vi börjar och slutar i skolan:
mån + fre: 8-14
tis-tors: 8-15
så under dessa timmar har jag 7 lektioner, samma sak varje dag, samma ordning också. så på mån+fre är lektionerna lite kortare, 5 min mellan varje lektion & 30 min lunch. Lektionerna är ca 40-50 min långa.

bye!

4 comments:

Anonymous said...

haha. ja, jag tycker då det är lite löjliga regler >.< Men om några månader går jag tillbaka till en normal hårfärg så då skulle ju jag kunna gå där igen :P Men hallå det där med spanskan var ju helt skumt! Man måste ju ha med vosotros! btw kul att du bloggar vaje dag. puss hej<3

Anonymous said...

Va tajt det är mellan lektionerna, bara fem minuter :P Lite töntiga regler tycker jag också att det är :P Hallå leggings ska man väll kunna få ha !? Haha jag skulle vilja höra när dom fförsöker snacka svenska^^ va kul
<3 <3 Puss

Anonymous said...

Vad mysko! Man borde ju få lära sig språk likadant? aja :P
haha vad tyckte värdfamiljen om presenterna förresten? :D
puss<3

Anonymous said...

et kan nog säkert vara för de studerar nog mer latin-spanska än spansk-spanska. I latinamerika säger man inte vosotros utan ustedes som har samma böjning som nosotrtos. get it? :)
/ muslimah.tjejsajten.se