Thursday, August 16, 2007

Pratat med min värdmamma!

Nu har jag snackat med min värdmamma Penny! Hahah, ringde först till deras hem telefon och sedan Pennys jobb telefon men det var telefonsvarare på båda så då ringde jag till mobilen.
Penny - Hi
Jag - Hi, it's Anna, from Sweden.
P - OMG OMG OMG OMG! HIIIIII, WE ARE SO EXCITED!
haha, och sen kan ni ju tänka ut själva hur resten av samtalet var.
På riktigt alltså, jag har nog aldrig hört någon prata så mycket som min värdmamma! Herregud säger jag bara... Jag lovar att hon sa "we are so excited" i minst varannan mening!
Sen sa hon också att jag pratade såååååå bra engelska, och jag bara what?! För det första så hade jag inte hunnit säga så mycket pga att hon babblade på hela tiden och sen kan jag inte påstå att jag säger rätt i varje mening med grammatik osv men jag har nog ett ganska bra och amerikanskt uttal. Anyway, de har tydligen internet och jag kan ta med min egen data (phuu!) och sen sa hon någon om att de skulle skicka bilder på hus och familj men om det var via mail vet jag inte. Tänkte fråga det men sen började hon babbla om något annat och då glömde jag bort det. Haha, hur som helst så får jag ju se när jag kommer dit och då kan jag ta lite kort. Plus att jag ska prata med dem imorgon också.
Jag behöver inte heller ta med mig lakan och handdukar och sånt utan jag ska få välja heeeelt själv vad jag vill ha för några. Nice va? Sen sa hon något om att jag får ett eget badrum men det kanske var så att jag ska dela med Deanna som jag delar rum med, vi får se.
Sen så hade de tydligen planerat massa saker vi ska göra redan nästa vecka och herregud vad de har förberett sig, det verkar som att min ankomst typ är det bästa som någonsin har hänt. Haha. De har iaf haft en tysk utbytesstudent för några år sen och hon ska nu gå på college.

Juste ja, farsan jobbar tydligen som fängelsevakt (!) och mamman som nån sorts rektor på skolor fast hon åker typ runt lite över allt, vettefan vad det var. Sen tror jag inte jag skrev i förra inlägget att de har en häst också som heter Daisy men det går inte att rida på henne för tillfället. Men tro inte nu att de bor på värsta bonddgården utan de bor i en stad som är ganska liten men inte helt öde liksom. Eller staden ligger typ lite öde bland berg o så, rätt högt upp över vattnet men naturen är sååååååååååååå fin! Och skolan då, jag har sett asmånga bilder både inne och ute. Shit vad nice, exakt som i filmer!

Flygbiljetterna får jag på posten imorgon fick jag veta idag i ett brev men jag vet inte när jag åker men det får jag ju se imorgon. Det lär väl bli på lördag typ. Alltså ungefär TVÅ DAGAR KVAR! Alla i familjen Mickelson längtar jättemkt och nu efter att jag hade pratat med Penny så skulle hon ringa hela tjocka släkten och berätta nyheten om att jag hade ringt. Haha.
Juste en sak till som pappa la märke till när jag pratade, och det var att jag ofta sa "mm" när jag menade typ "ja" eller "okej" för det gör man ju normalt alltså. Men ofta uppfattar Amerikanarna det som "uh?" typ att man inte fattar. För jag tyckte det var lite skumt när Penny sa nått och jag bara "mm" och sen sa hon det igen och jag ba "YES!". Hahaha.
Sen sa hon också att jag kommer bli en del av deras familj och ja ni fattar. Låter skitbra!

Skriver mer imorrn, ciao!

3 comments:

Anonymous said...

Gud va roligt :) Penny låter jätte trevlig och jag tror att du kommer ha det jätte bra där :) Haha det där med hästen är lite kul tycker jag :P hihi <3

Anonymous said...

ÅH, vad kul! :D I'm just as excited as they are ;D hahaha, det är knäppt att jag är det men jag är det! :D

Anonymous said...

Guuud vad roligt det låter! Verkar som du har fått en riktig höjdar familj :P men gud vad läskigt med endast några få dagars förberedeser... Men hoppas du har det jättebra i US and A nu :D