Saturday, August 25, 2007

Lördag














Bilder: grejen där bilar krockar, framsidan av huset, football game
Hej hopp!
Äntligen lördag, haha! I torsdags kväll var vi ju och tittade på när bilar krockade med varandra, helt sjukt säger jag bara! Sabrina från tyskland tyckte också det, haha. Arielle tycker sånt är jättekul, men hon sa att hon är lite wierd, för jag sa att jag tyckte det var wierd. Fast lite kul var det allt, men jag fattade inte riktigt grejen med det... man kan ju göra sig illa när bilarna välte upp och ner :S

Igår, fredag, var skolan okej. Matten går bättre, fick 16/20 rätt på vår första assignment/homework :) Biologin är... hm, okej. Vi gjorde ett test och då fick vi kolla på en film samtidigt där de nämnde svaren men gud så fort allt gick, man hann inte med! Men det var jag inte ensam om, så trots att jag inte kan engelska perfect så gick det dåligt för många andra också. Hursom helst, på theather ska vi få lära oss hur man gör all make up inom teatern, längtar jättemkt!
Sen på eftermiddagen var jag så himla trött så jag somnade en stund, dock efter att jag hade gjort homework. Sen på kvällen skulle Deanna och Arielle jobba som servitris på ett bröllop och vi andra skulle nån stans, typ kolla på hästar och folk som rider på tjurar. Haha, fast jag ville hellre gå på football matchen, så jag gick över till Sabrina och frågade om jag fick hänga med henne för hon skulle dit och det gick bra. Så jag och Sabrina åkte med några killar som jag inte minns namnen på, alla har ju typ bil här. Innan matchen var det något skumt där bilar åkte på vägen och typ visade upp sig, mysko. Jag och S fattade inte vad som var så kul, haha.
Sen åkte vi till matchen, ganska boring men kul och kolla på cheerleading:P Sen i pausen visa drill teamet upp nån dans/gymnastik också. Matchen slutade iaf med att vi, Manti, vann. Fattade inte reglerna men jag fattade att vi vann iaf, haha. Sen gick jag, S och några skumma killar iväg lite till nått tivoli som är här just nu, tror vi ska dit ikväll. Det var iaf kul, alla ville veta hur man säger massa saker på svenska och tyska.

Sen körde de hem mig och S, klockan var väl typ lite efter 10 på kvällen. Det var bara Denna och Arielle hemma, de andra var fortfarande på den där grejen med hästar och sånt. Så vi satt och snackade en del, vi alla tre var övertrötta så det blev väldigt flummigt. Vi kollade också upp vad som går på bio så vi ska typ gå och se Hairspray och själklart High School Musical 2. Deanna har redan sett lite av HSM 2 på disney channel men inte slutet så vi ska se hela. D och A älskar HSM! Och så är Arielle ett fan av Hilary Duff också:D Hihi, och Deanna tycker Zac Efron är sååååååååååååååååååååå het, så Frida; din poster kom till nytta! Den sitter på väggen nu :P Denna fick också höra svenska låtar, inte bara på svenska utan även typ svenska artister som sjunger på engelska. Hon älskar Cara Mia med Måns, så hon fick se bild på honom för han är ju på andra sidan av postern på Zac, hon tyckte han var jättesnygg också. Sen kom Mandy förbi en stund, en av deras syrror, hon bor inte här i närheten men är här just nu och hon tyckte också Måns var snygg. Sen låg jag och Denna och disskuterad filmer och kändisar till typ 2 på natten, haha.

Och juste ja, Deanna har typ asmånga låtar med ABBA på sin ipod men hon visste inte att de var från Sverige! HAHAHA :D Och sen har jättemånga fler undrat om svenska verkligen är ett språk :P Aja... nu ska jag väl hitta på nått annat. Vi ska väl iväg snart antar jag för Denna och Arielle har nån uppvisning på deras show class i skolan.

UPDATE: Har köpt ett par jeans för 16 dollar, ca 110 kr. En hamburgare här på ett ställe kostar 89 cent, ca 5-6 kr. Billigt va? Haha :)

Byebye!

7 comments:

Anonymous said...

Hej Anna. Farfar o jag läser med intresse om dina dagar därborta.

Du vet väl att Carolina Klüft leder efter dagens fyra grenar.

Många kramar från oss bägge. Gammelfarmor hälsar också. Vi hälsade på henne idag, farfar o jag.

Hedvig said...

Det låter så kul! :D Vill också vara där! Huset var fint ju!

Anonymous said...

Huset ser mysigt ut. Vad glad jag blir att postern kom till andvändning =D puss puss älskar dig<3

Anonymous said...

Haha va kul att dom gillar måns :P Haha va billigt för en hamburgare och jeansen :)
Huset ser fint och mysigt ut :) Åhh jag ska också se hairspray och high school musical, bara dom kommer :) Men det gör dom.
hihi. Älskar dig <3 puss

Anonymous said...

låter som att du har kul! :)

Anonymous said...

Hej hej! Jag har läst lite i din blogg, bla att du köpte en othyvel som present till din värdfamilj. haha. Det är nämligen så att jag ska åka som au pair till usa i oktober och då tänkte jag köpa lite grejer från sverige till famlijen. Funderade på en osthyvel faktiskt! Men jag undarar; Har de "vanliga" ostar som vi har i sverige som man kan hyvla? Fick för mig att de typ har sånt där som är färdigskuret! Haha. Förlåt om detta är ett lite udda inlägg, men jag skulle uppskatta hjälpen!

Tack på förhand!
/Elli, Sverige

Anonymous said...

läser alla dina inlägg nu för första gången. Det verkar vara riktigt nice med USA! hoppas du får det toppen.. och visa inte bilden på Snygg-Måns för så många, jag orkar inte med att hans charm ska gå hem hos alla amerikanare också.. den svenska konkurrensen räcker gott och väl :) haha nej skämt å sido ännu ett bevis på att han är så grymt snygg man kan bli! Ha det så jättebra och fortsätt blogga, jag kommer iaf läsa . PUSS